tirsdag den 30. oktober 2012

Thai kyllingedeller og løg/champignon stuvning

Av av av siger jeg bare. Min krop gør ondt idag.
Fik jo lavet program i det lokale fitnesscenter igår, og selvom jeg bare skulle kort igennem alle øvelserne i mit nye program, ja så er jeg altså øm idag, især mine mavemuskler gør ondt.
Mega slapsvans ;)
Så valgte ikke at tage i fitness idag, for skulle jo gerne kunne klare en omgang vandaerobic i morgen aften.
Men regner med at skulle afsted på torsdag, hvor jeg har fri :)
Idag blev aftensmaden til en omgang thai kyllingedeller og champignon/løg stuvning. De to ting passer måske ikke helt sammen, men det smagte nu udmærket alligevel. Selvom jeg ikke var så vild med dellerne, men det var manden tilgengæld.
Tror jeg laver dem uden thaikrydderi næste gang, det var ikke lige mig :(
Men du har manden til madpakke den næste tid, og det er jo heller ikke helt ringe :)




Opskrift på thaideller:
700 g hakket kyllingekød
1/2 alm løg
1/2 rødløg (alm løg kan sagtens bruges, men jeg havde resteløg i køleren som skulle bruges)
1 fed hvidløg
0,75 dl sesamfrø
1 æg
2 tsk thaikrydderi fra urtekram
2 tsk urtesalt
1 spsk kokosfibermel
3 spsk HUSK
Kokosvand fra 1 står dåse kokosmælk(det hvide fede lag, blev brugt til noget andet igår, vand, mælk eller fløde kan bruges istedetfor)
1 dl piskefløde
Løg og hvidløg fik en tur i minihakkeren. Alle ingredienser, undtagen fløde røres sammen. Fløden bruges til at justere konsistensen med.




Bagepapir ligges på en rist. Jeg brugte to skeer til at forme/klatte farsen på bagepapiret.
Jeg gider ikke stå og stege dem, synes det griser, lugter og er for besværligt ;) At lave dem i ovnen er super nemt, og de bliver stadig sprøde. Vil man have dem sprøde på begge sider, så vendes de halvvejs, men det plejer jeg ikke gøre.




Mine fik 30 min ved 200 grader alm ovn. Vil man have dem mere sprøde, så kan man give det sidste kvarter på varmluft.




Opskrift på champignon/løg stuvning:
Ingredienser
200 g champignon i skiver
1 alm løg
1 rødløg
Trocomare urtesalt (alm salt kan også bruges)
Rød dressingmix krydderi fra urtekram
Sød paprika
Smør
Kokosolie uden smag
Fløde
En god klat smør og kokosolie smides på panden, champignon og løg står og steger ved ikke alt for høj varme.




Når de er ved at være bløde tilsættes krydderier, og det steges lidt videre.
En sjat fløde tilsættes og det koges kort op. Så er det klar til servering.




Mums det smagte godt, selv manden som ikke er vild med champignon, kunne lide det.
I morgen bliver det nok bare til levninger, skal jo til vandaerobic kl 17.45, så der er ikke så meget tid til madlavning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar