mandag den 22. oktober 2012

Små tykke pandekager

Idag har jeg været igang med at bage pandekager. Den slags jeg har lavet kaldes på svensk kesoplatter og består mest af æg og hytteost.

Min opskrift

400 g hytteost, jeg brugte anglemarks 4% fedt
7 æg
3 1/2 spsk HUSK
Ca. 1 dl piskefløde(alt efter konsistensen på dejen)
1 tsk sukrin+
1/2 tsk salt

Det hele puttes i en skål og jeg blendede det med stavblenderen til en var en ensformig masse. Jeg lod det stå i 5-10 min, så HUSKen lige kunne trække lidt.



Man kan jo putte mange forskellige ting i sin dej, min er ikke så sød. Det synes jeg er en fordel så kan man også bruge den til kød eller fisk.
Hvis man tilsætter mere sødning, citronskal, kakao, blåbær eller f.eks hindbær bliver de endnu mere dessertagtige.

Denne gang bagte jeg dem på min pandekagebager, det er da bare for nemt :) men jeg har også bagt den på en alm pande før, og det gik også fint. Der bagte jeg tre af gangen.



Jeg vender dem først når dejen er bagt helt igennem, for ellers er de lidt besværlige at vende.
Nu har jeg aldrig været den store pandekagebager, men jeg synes at de er lige så nemme at lave som alm pandekager.

Det blev en rimelig stor portion jeg fik 21 stk ud af portionen.



(der er ikke 21 på billedet endnu)

De smager både godt kolde og varme. Men jeg kan faktisk bedst lide dem kolde.
Her er en med peanutbutter(jeg foretrækker den med knas) og lidt palmesukker. Mums det er bare godt.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar