mandag den 29. oktober 2012

Smoothie med frøknas

Jeg synes at jeg den sidste uges tid har spist meget æg til morgenmad, og da jeg gerne vil varierer min mad så meget som muligt, for at undgå allergi, ja så måtte jeg jo finde på noget andet idag ;)
Valget faldt på en Smoothie med kerner som havde fået en tur i kaffemøllen, så alle de sunde olie bliver tilgængelige.




Ingredienser:
1 lille håndfuld frossen spinat
1 håndfuld blåbær
1 spsk Hemp proteinpulver
1 stor spsk cremefraice 38 %
1 sjat fløde
1 sjat vand for at give lidt tyndere konsistens
Citronsaft efter smag
1 håndfuld Smoothie kerneblanding fra Urtekram(solsikkekerner, gule hørfrø, sesamfrø, græskarkerner)
Alle ingredienserne undtagen frø smides i blenderen og får en ordentlig tur.



Min blender er sådan en lille smart en, hvortil man smider sine ingredienser direkte i en "kop" som man kan bruge til at drikke af bagefter. Der er endda et skruelåg med så man kan tage en Smoothie med på farten. Der er to kopper til min blender.
Selvom den er så lille, så kan den sagtens klare frossen bær og grønt, og meget bedre end min gamle Phillips kunne.
Det bedste var at den kun kostede 100 kr i Bilka på tilbud :)




Kernerne får lige en tur i kaffemøllen og så er morgenmaden klar :)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar