mandag den 15. oktober 2012

Lækker morgenmad

Denne lækre morgenmad fik jeg igår morges. Mums den var god. Og den mættede mig i over 6 timer, det er noget som jeg oplever meget sjældent.




Retten bestod af 2 tomater, 2 kyllinge hapser fra igår, scrambleeggs og hjemmerørt dressing

Scrambleeggs:

2 æg
En sjat sødmælk(bruger normalt piskefløde, men var løbet tør)
Allround krydderi fra urtekram
Stensalt
En håndfuld reven ost

Det hele piskes sammen og hældes på en varm pande, men smeltet smør. Så skrabes der lidt rund i det på panden og så er det klar til en håndfuld reven ost, som lige bliver vendt med indtil det er smeltet.

Hjemmerørt dressing:

Græsk yoghurt 10%
Majonæse
Ketchup
Herbamare urtesalt
Rød dressingmix krydderi fra urtekram

Forholdene har jeg desværre ikke helt, for jeg plejer bare at kaste tingene sammen og smage mig frem.
Men der er mest græsk yoghurt, så majonæse og lidt ketchup, krydderier efter smag.

Mums det var lækkert :) nu til noget mindre lækkert. Jeg plejer normalt at købe min revenost fra urtekram, naturmælk eller andet økologisk.
Men denne gang have vi fået indkøbt en stor pose billig reven ost. Den smagte egentlig okay, men da jeg lige skulle have en håndfuld til mine æg, ville jeg lige se hvilken slags ost det var. Så stod der gouda og et smelteprodukt?
Ad et smelteprodukt tænkte jeg? Og faktisk er det kun 50% som er gouda, resten var dette mærkelige smelteprodukt.
Så det vil jeg da lige holde øje med en anden gang, og tjekke op på om det også findes i mine normale reven oste, ellers må jeg vidst til at rive selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar