mandag den 15. oktober 2012

Oksekødsruller på pind med tzatziki og tomatsalat

Vores aftensmad igår bestod af oksekødsruller med feta, tzatziki og en tomatsalat. Det smagte bare rigtig godt, især tomatsalaten blev rigtig god.



Det mættede også rigtig meget, jeg kunne ikke engang spise hele portionen op.

Tzatziki:
1/2 agurk
Ca. 3 store spsk græsk yoghurt 10%
Citron saft
Herbamare urtesalt
Hvidløgspulver (havde ingen friske hvidløg)

Agurken rev jeg groft på rivejernet, derefter vred jeg så meget væde som muligt ud af den.
Så blandede jeg det med græsk yoghurt og smagte det til med citronsaft, salt og hvidløgspulver



Tomatsalat:
5 store blommetomater
1/2 løg
1 avocado
1/2 bøtte feta
Ca. 1-2 spsk Avocado olie
Citron saft
Herbamare urtesalt
Hvidløgspulver

Alle grønsagerne og fetaen skæres i tern, blandes med avocadoolien og smages til med citronsaft, salt og hvidløgspulver.
Det ser måske ikke så spændende ud på billedet, men det smagte rigtig godt, og manden sagde jeg snart skulle lave det igen :)



Oksekødsruller på pind:
400 g hakket oksekød
1/2 bøtte feta
1 æg
1 tsk fiberhusk
1 tsk Salt
1/2 tsk Hvidløgspulver
1 tsk Italiensk krydderi fra urtekram

Fetaen hakkes til små stykker og alle tingene røres sammen. Med hænderne formede jeg 8 ruller og satte dem på træpinde, som havde ligget i blød i vand i ca. 1/2 time.
Farsen burde nok have hvilet i 15-30 min så den lige kunne sætte sig, men vi var sultne og havde ikke tid til at vente ;)

De fik 20 min ved 200 grader varmluft.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar