søndag den 18. november 2012

Super god aftensmad :-)

Her til aften fik jeg bikset denne ret sammen af rester vi havde i køleskabet. Mums det blev bare rigtig godt ;-)
Det er helt sikkert ikke sidste jeg laver det, og manden var også vild med retten. Han brokkede sig ikke engang at det var LCHA pastaer.

 


Ingredienser pasta:
4 æg
100 g philidelphia ost (ikke light)
32 g FiberHUSK
½ tsk salt

Æg piskes i et par minutter så de bliver luftige, philidelphia piskes i til det ikke klumper mere. så piskes FiberHUSK og salt i. Blandingen skal stå i 5 min, så HUSK lige kan trække væde til sig.

2 stk bagepapir smøres med olie, så rulles dejen ud imellem dem, til det er et par millimeter tyk og fylder det meste af pladen.
Så bages den i 10-15 min ved 150 grader alm ovn. Dejen skal være fast med ikke brun når den tages ud.
Når dejen er kølet af på en rist, rulles den sammen og skæres i skiver i den brede man gerne vil have sine pastaer.
Har man ikke FiberHUSK men bare alm HUSK, så kan man bare give sin alm HUSK en tur i kaffekværnen og wupti så for man det fine pulver som FiberHUSK er.
Jeg har læst andre steder at man også kan bruge HUSK direkte som det er, men har ikke selv prøvet det, så ved ikke om der skal samme mængde i.


Ingredienser til sovsen
2 dl fløde
50 g philidelphia ost
en håndfuld reven ost
en pakke bacon tern (200g)
friske basilikumblade
1 tsk herbamara urtebouillon uden salt
300 g broccoli

Bacon steges på en pande, broccoli koges møre. Når bacon er stegt færdig tilsættes basilikum skåret i strimler, fløde, philidelphia, reven ost. Det hele smelter sammen og danner en cremet sovs, der smages til med urtebouillon.

Da bacon er salt i sig selv, skal der ikke ekstra salt i. Har man ikke urtebouillon uden tilsat salt, så vælg nogle andre ingredienser som man godt kan lide.

Broccoli tilsættes til sidst samme med pastastrimlerne, det hele varmes igennem og serveres. Og det smager bare alt for godt :-) Næste gang putter jeg 500 g broccoli i og nogle tomater til vil heller ikke være dårligt.

Til dessert lavede jeg chokolade mousse fra Madbanditten

Min opskrift endte med at blive sådan her:

Ingredienser:
6 medjool dadler uden sten
2 modne avocadoer
4 spsk raw kakao(ikke så stærk som alm kakao)
1 spsk kokossukker
1 spsk sukrin
saften af ½ appelsin(havde den været øko, ville jeg også have brugt lidt skal)
1 dl piskefløde
30 g kakaomasse(kan undlades helt, eller erstattes af mørk chokolade gerne 85% eller mere)
1 tsk vanilje pulver

Kakaomasse/chokolade smeltes med lidt af fløden.
Alle de andre ingredienser blendes med stavblenderen. Hvis dadlerne er meget tørre, kan de lige lægges i blød i kogende vand i 10 min.
Kakaomassen tilsættes og blendes med. Kan evt. smages til med mere sødestof eller kakao.
Blanding deles ud i 3-4 glas og sættes i køleskabet i et par timer.
Det smager rigtig godt, og mætter meget. Jeg kunne ikke spise hele min portion.

Og lige et lille billede.
Burde nok have glattet overfladen lidt ud, for helt ærligt så ligner det lidt en hunde hømhøm. Så gør lige jer selv en tjeneste at tjekke Madbandittens smukke billede ud ;-)

2 kommentarer:

  1. Hej Signe.
    Ved du, om man kan gemme pastaen nogen dage og varme den op igen - evt i en dampgryde?

    SvarSlet
  2. Det kan man sagtens :) og den kan også fryses.

    Men den skal varmes op enten i microovn, alm ovn eller på panden.

    Man kan ikke koge den for så bliver det underligt ;)

    SvarSlet