lørdag den 6. oktober 2012

Knækbrød

Så fik jeg lavet min første portion knækbrød. Jeg synes den blev okay, men jeg tror den skulle have haft lidt kortere tid i ovnen, eller måske 10-20 grader mindre. For selvom de ikke er brændte, så er det alligevel som om de er blevet lidt for sprøde.
Men det ved jeg til næste gang, skal jo også lige lære den nye ovn at kende.

Billede taget mens de var i ovnen (dårlig kvalitet taget med iPad 2)



Og her er et billede efter. Jeg skar dem lidt ud på forhånd og fik 15 stk. Synes faktisk de blev lidt for store, så næste gang deler jeg dem ud i 20 stykker.




Min opskrift blev:

1 dl solsikkekerner (jeg hakkede dem lige lidt)
1 dl mandelmel
1 dl sesamfrø
1/2 dl hørfrø
3/4 dl smoothieblanding fra urtekram(frø blanding, rest jeg havde, kunne bare have brugt flere af de andre frø)
1 tsk bagepulver
1 tsk salt(det lyserøde stensalt)
1 spsk fiberhusk
1 æg
2 dl vand

Jeg blandede alle ingredienserne sammen. Hældte blandingen på bagepladen beklædt med bagepapir. Jeg brugte en dejskraber til at fordele blandingen ud på hele bagepladen.
Så fik det 50 min ved 160 grader.

I min ovn var det for meget, så tror jeg giver det 10-20 grader mindre næste gang. Det er også bedre for de gode fedststoffer i frøene med lavere temperatur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar