fredag den 19. oktober 2012

Krydret oksekød med tomat og oopsies

Jeg har idag prøvet at lave de lækre oopsies brød for første gang. Og de blev bare rigtig gode.

Min opskrift blev:

4 past. Æggeblommer(2 bæger)
3 past. Æggehvide(2 bæger)
2 spsk HUSK
1 1/2 spsk kokosfibermel
100 g philidelfia(ikke light)
1 tsk bagepulver
Lidt salt

Det behøver ikke være past. Æg, men jeg havde en del af dem i køleskabet som snart skulle bruges. Og så gad jeg ikke til at dele æggene ;)

Æggehviderne piskes stive i en skål, de andre ingredienser piskes sammen i en anden skål. Blandingen røres forsigtig i æggehviderne, så man for en "dej".
Dejen fordeles i 6 klatter på en bageplade med bagepapir.
De fik ca. 20 min ved 150 grader varmluft

Jeg spiste en af de her oopsies til noget krydret oksekød, og det smagte bare rigtig godt.

Krydret oksekød:

500 g hakket oksekød
1 stort løg
2 fed hvidløg
Kokosolie til stegning
Timian
Basilikum
Hvidløgspulver
Herbamare urtesalt
Rød dressingmix krydderi fra urtekram.
En skvat ketchup
En skvat piskefløde

Løg og hvidløg hakkes i tern og brunes lidt på panden. Oksekødet tilsættes. Når det er brunet tilsættes de andre krydderier. Jeg havde en stor spsk rød dressingmix, hvad der kan være imellem to fingre af timian og basilikum. Og et drys ekstra hvidløgspulver og salt efter smag.
Så fik det hele lige en klat ketchup og et skvat fløde. Ikke så meget at det bliver rigtig sovs, men bare sådan at det for lidt væde :)

Jeg fik 2 tomater til, og hold fast det mættede meget og smagte super :)



Jeg overvejer om jeg skal smide oksekødet på en oopsies i morgen med noget reven ost, og lave en slags minipizza.
Man skal dog bare være obs på at en oopsie ikke er sprød, men er lidt som et stykke blødt brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar