fredag den 12. oktober 2012

Pizza

Nå så er det vidst på tide at opdatere lidt her på bloggen. Jeg er en skovl til at få opdateret, og det er egentlig ikke fordi jeg ikke har fået lavet en masse lækker mad.
Men jeg glemmer bare at tage billeder undervejs, og inden tingene bliver spist ;)

Her til aften har jeg lavet pizza med blomkålsbund, inspirationen kom fra Madbanditten

Jeg har dog lavet lidt om i opskriften.

Jeg brugte

3 æg
140 g reven cheddar ost
Lidt mindre end 1/2 reven blomkål
Ca. 1 stor spsk fiberhusk
1 tsk salt
Italiensk krydderiblanding fra urtekram

Jeg blendede det hele sammen med stavblenderen, og fordelte det ud på en bageplade med en dejskraber.



Jeg gav den 14 min ved 240 grader varmluft. Og glemte selvfølgelig at tage billeder af den før jeg puttede fyld på ;) men den var lysbrun over det hele.

Kødsovsen bestod af

400 g hakket oksekød
1/2 løg hakket
2 fed hvidløg
1/2 glas dolmio pizzasovs
2 pølser i skiver
Salt
Peber
Rød dressingmix krydderi fra urtekram



Og igen kom jeg først i tanke om at tage billeder da vi havde taget et stykke af pizzaen. Hvor glemsom kan man være?




Der kom lidt reven mozzarella, samt en kugle mozzarella ovenpå fyldet inden det lige fik en tur i ovnen igen på 200 grader.
Ved egentlig ikke hvor længe det fik anden gang, men det var indtil osten var smeltet.

DOM:
både manden og jeg synes at det smagte rigtig godt. Dog var bunden ikke sprød. Så vi spiste med kniv og gaffel, men den hang fint sammen.
Desuden mættede jeg rigtig godt, og der er endda levninger til i morgen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar