tirsdag den 4. december 2012

Ny bog i samlingen. "Low Carb Lækkerier"

Det er ikke meget jeg får opdateret på bloggen for tiden, men det er nu heller ikke meget jeg får lavet i mit køkken.
Det kursus jeg er på dræner mig virkelig for energi, synes det tager så meget tid og jeg når slet ikke alt det jeg gerne herhjemme. Desuden har manden heller ikke været så meget hjemme pga. Arbejde osv. og det med at lave en masse mad til mig selv, det gider jeg ikke rigtig.
Så det er mest blevet til levninger og yoghurt til aftensmad. Og set er jo ikke rigtig værd at blogge om ;)

Tilgengæld kom denne fantastiske bog med posten idag :)



Low carb lækkerier skrevet af Tatjana Albinus som også har bloggen www.lowcarb.dk
Det er bare en rigtig god bog, jeg elsker den allerede og kommer til at bruge den en hel masse.
Den indeholder selvfølgelig opskrifter på lækkerier som kage, chokolade og den slags.
Men der er også en hel del opskrifter på brød uden korn og sukker, og dem kan man jo ikke få for lange af :)
Altså opskrifterne ;) det lækre brød skal man selvfølgelig ikke bare spise uanede mængder af, for det stjæler jo stadig pladsen for sundere ting som grønt og kød.

Nå men nu er sneen også kommet til Yding, og med det tilhørende blæsevejr, ja så var det en kold tur mig og Ludvig(fransk bulldog) var på i eftermiddag.
Så da jeg kom hjem stod det på en kop varm kakao :)



Ingredienser:
God mørk chokolade
1 stk mint raw chokolade
Mælk
Piskefløde
1 tsk kokosolie
Lidt stevia
Lidt agave sirup

Jeg ved ikke helt hvor meget jeg brugte af hver, for jeg blandede bare tingene sammen og smagte til undervejs.
Men det smagte rigtig godt, og er vild med det twist mint chokoladen giver. Man kan evt. Bruge en dråbe pepermynteolie, hvis man ikke har noget mintchokolade.
Desuden mættede det så meget at jeg kun kunne drikke en halv kop. Så nu venter resten på mig i aften ;)

Og så lige et stemningsbillede af vores juletræ



Det er næsten færdigpyntet. Mangler stadig lidt røde julekugler. Men da det er første år med juletræ, så er alle tingene jo nye. Så derfor skal der sættes tråd i alle kuglerne, og hold da fast det tager en krig.
Godt det ikke skal gøres igen næste år ;)

1 kommentar:

  1. Jeg faldt lige over din lille anmeldelse for et par måneder siden, og besluttede at købe bogen.

    Der er virkelig nogle lækre opskrifter, og det er fedt at der er mange forskellige. Jeg har skrevet en anmeldelse her: http://vitam.dk/anmeldelse-af-low-carb-laekkerier-af-tatjana-albinus-fra-lowcarb-dk/

    SvarSlet