mandag den 26. november 2012

Smuk og lækker rødkålssalat

På kurset idag har vi haft om sundhed. Vi diskuterede Bl.a. Om det er dyrere eller billigere at at leve sund.
Vores lærer mente at det må være det sammen, andre gav hende ret og nogle synes det var billigere.

Jeg synes det er dyrere nu hvor vi har ændret vores levevis til sundere mad og LCHF, for gode fedtstoffer, nødder, kerner og grøntsager er altså ikke billige. Især når man også gerne vil købe økologisk, der bliver jeg dog nogle gange nød til at gå på kompromis, for jeg har ikke råd til andet ;)
Sukrin, HUSK, kokosfibermel og den slags specialvarer er selvfølgelig også dyre, men de jo heller ikke en nødvendighed, men mere et tilvalg for at forsøde livet lidt og ikke noget man bruger hver dag.

Vi snakkede også om hvordan man så kunne spare lidt på det sunde, og det var ved at købe årstidens frugter og grøntsager.
Lige nu er det jo kål og rodfrugttid, så det købte jeg lidt af idag, da jeg var ude at handle efter skoletid ;)
Sådan et kål kan nu også holde rigtig længe...

Så det blev til denne lækre rødkålssalat, som er ganske nem og hurtig at lave.



Ingredienser:
1/4 rødkål
Saften af 1 appelsin
1 spsk rapsolie
1 spsk sesamolie
20 g sesamfrø
1 tsk stevia strø (svare til 1 tsk sukker)

Rødkålen skæres i tynde strimler.
Dressingen laves af saften fra 1 appelsin, rapsolie, sesamfrø og stevia. Alt efter hvor sød appelsinen er, skal man måske have mere/mindre sød i.
Sesamfrø ristes let på en tør pande.
Det hele blandes og opbevares på kål.

Og nu lige dette smukke rødkål, man kan da ikke blive andet end sulten, når man ser så flot mad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar