mandag den 29. oktober 2012

Nem tomatsuppe og indmeldelse i fitness

Nå nu er der snart ved at være styr på flytningen og det meste af huset, eller i hvert fald styr nok til at jeg vil begynde at prioterere lidt mere tid på træningen.
Så idag har jeg meldt mig ind i det lokale fitnesscenter, det er et lille bitte et, har hverken bad eller omklædning, men det er nu rigtig hyggeligt og ligger kun 3 km væk. Så det er da overkommeligt at komme til, ville aldrig komme afsted, hvis jeg skulle køre helt til Horsens.

Nu er jeg jo ellers ekspert i at få mig meldt ind i fitnesscentre og aldrig få dem brugt. Men jeg vil gøre det anderledes denne gang. For jeg trænger virkelig til at blive strammet op alle vejne, og jeg er en rigtig slapsvans.
Har faktisk mega ondt i kroppen idag, bare efter min prøvetræning med programlægning. Lidt pinligt, men det kan da kun gå den rigtige vej :)

Heldigvis havde jeg aftensmaden klar da jeg kom jeg. Egentlig var det bare min frokost som jeg spiste rester af, men det var altså også super godt.




Så her kommer opskriften på nem og hurtig tomatsuppe

Ingredienser:
1 løg
1 god klat smør
1 glas mosede tomater fra urtekram
2 dl piskefløde
Hvidløgspulver
Timian
Basilikum
Chiliflager
Italienskkrydderi

Alle krydderierne er fra Urtekram.




Løget skæres i små tern og steges i smøren.



Når de er bløde tilsættes de mosede tomater og det koges op.
Fløden tilsættes og krydderierne efter smag. Men suppe blev ikke særlig stærk, men det er jeg heller ikke så vild med.
Men god det var den :)



Jeg havde ingen kødboller i fryseren, men jeg havde nogle frikadeller lavet i ovn. De var egentlig lidt kedelige i smagen, da jeg havde puttet alt for lidt salt i dem, men skåren i stykker og i tomatsuppen var de super gode :)

2 kommentarer:

  1. Uhm, tomatsuppe er så godt, får også lavet en del suppe her i efteråret - det er ideel oktobermad :d

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar Anne.

      Jeg var slet ikke klar over at der var nogen som læste med på min blog :D

      Slet