søndag den 4. november 2012

Pizza med tøm køleskabetfyld

Idag er det gået lidt bedre med sukkertrangen, efter mit flirten med en chokolademousse med sukker den anden dag.
Jeg har endda fået lavet is med både Centerchokolade og Daim uden det gik galt ;-)

Men i går aftes opdagede jeg faktisk en anden ting som sukker gør ved mig, eller nærmere mangel på sukker når jeg stopper med at spise det.
Jeg bliver virkelig deprimeret, ja sådan helt sort indeni og har bare lyst til at græde og føler mig ensom. En virkelig voldsom følelse som ikke er rar.
Jeg fik det sidste gang, da vi lige var flyttede i huset og jeg stoppede med sukkeret. Jeg forbandt det ikke helt med sukkeret for en måned siden, troede bare det var en blanding af flytning, stress, sygdom, ensomhed og mangel på tv. Ja jeg tudede faktisk flere gange, da jeg ikke havde et tv til at give mig selskab, så ensom følte jeg mig.
Men igår aftes fik jeg samme følelse indeni, og jeg er slet ikke i tvivl af det er sukkeret som er den skyldige. Hvor er det dog uhyggeligt, hvor meget sukker kan påvirke en.

Manden min er jo på arbejde igen i aften, igår endte jeg med bare at få græsk yoghurt med kværnede kerner, så i aften skulle det altså være lidt mere spændende.
Så jeg kiggede dybt i køleskabet og besluttede mig for at lave restepizza.



Opskrift på bunden:

Ingredienser:
4 æg
2 spsk kokosfibermel
4 spsk mandelmel
0,75 dl piskefløde
1 spsk fiberHusk
½ tsk stensalt
110 g reven chedder ost(jeg brugte Urtekrams)

Alle ingredienser undtagen ost piskes sammen. Osten røres i med en ske.


Massen puttes ud på en bageplade med bagepapir, jeg brugte en dejskraber til at fordelen den.


Jeg var lidt i tvivl om hvor meget varme den skulle have, så jeg endte sådan her: 15 min på 180 grader, 5 min på 180 grader varmluft og tilsidst 5 min mere på 220 grader varmluft. Så ialt 25 min.
Den var lige ved at blive for mørk til sidst, men var ikke færdig efter de første 20 min.


Så næste gang prøver jeg 15 min 180 grader og til slut 5 min på 220 grader varmluft.

Jeg lavede bunden 1½ time før jeg skulle bruge den, men man kan også putte fyldet på lige når den kommer ud af ovnen.

Fyld:
Kechup til at smøre bunden
tomat
peberfrugt
pålægsskinke skåret i stykker
bacontern stegt på panden
mozzarella skåret i mindre stykker
flødehavarti reven



Ind i ovnen på 200 grader til osten er smeltet.



Jeg synes pizzaen blev rigtig god, og bunden var også super. Den var ikke helt sprød, men lidt. Desuden kunne man spise stykkerne med fingrene, uden bunden gik i stykker. Og det er ikke altid nemt med en LCHF pizzabund.

Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg laver denne pizzabund, næste gang vil jeg lave krydret oksekød som fyld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar