mandag den 12. november 2012

Begravelse, indflytterfest og et blodsukker helt ude af kontrol

Puha det har været en hård weekend. Og jeg har slet ikke haft tid til at opdatere her på bloggen.
Fredag var vi til begravelse hos gamle svigermorfar, lørdag holdt vi den længe planlagte indflytter fest, og igår lå vi bare brag.

Så det har både været en trist, sjov og hyggelig weekend. Men det har også været en weekend med madmæssige udfordringer og et blodsukker som har været helt ustyrlig pga. Af for meget sukker og brød.

Fredag til begravelsen, som var helt på Fur, fik vi lyse boller og lagkage. Vi var sultne efter den lange tur derop, og da der ikke var andet, så måtte vi jo spise det. (burde nok have smurt noget hjemmefra, men helt ærligt, jeg ville aldrig havde fundet en madpakke frem til begravelseskaffe, det er lidt for uhøfligt efter min mening).
Så blodsukkeret var allerede udfordret fredag, og efter den lange køretur hjem, endte vi med at snuppe en sandwich i Bilka, da vi også skulle handle inden vi var helt hjemme.

Lørdag havde vi så mega travlt hele dagen, da vi fik huset fuld af 21 mennesker om aftenen. Så måltider blev ikke helt så gode som de kunne have været.
Til festen fik vi lækkermiddag med oksesteg, flødekartofler, salat, brød, og til dessert var der flere slags kage, is, chokolade, flødeboller osv.




Og selvom jeg havde lavet en sukkerfri is og kage. (og det også var det jeg spiste til dessert)
Ja så blev blodsukkeret alligevel udfordret pga. Flødekartofler, hvidløgsflutes og det chokolade jeg ikke kunne lade være med at smage på ;)

Desuden fik jeg slet ikke passet min sengetid. Sov vidst først ved 4 tiden om morgenen, mens manden og vennerne festede videre (så ikke den mest stille søvn).
Og det er altså også noget der påvirker min blodsukker balance meget, så bliver der helt uorden i systemet.

Men det var en god fest, og set er jo det vigtigste :)

Det jeg burde have gjort var nok at stå op søndag og starte med at spise ordentlig.
Men nej nej, vågnede og var mega sulten og med den største sukkertrang, samt et ansigt som var hævet til dobbelt størrelse, opsvulmede øjne, og mega hovedpine(og jeg havde ikke engang drukke alkohol).
Så det blev en glas kakao og en fryserundstykkeog lidt flødekartofler til morgenmad, og sådan fortsatte søndagen som mest blev tilbragt på sofaen. Pga. En blanding af træthed og utilpashed pga. Sukkerpåvirkning i kroppen.

Tænk at man kan blive så påvirket af sukker og brød, jeg har virkelig haft det elendigt, faktisk dårligere end drengene med tømmermænd.
Men det er jo endnu mere skrammende at jeg har gået i den rus, i mange år, uden at kunne mærke, hvad der gjorde mig dårlig. Og da jeg endelig vidste det, ja så gik der jo næsten et år før jeg gjorde noget seriøst ved det. Og lagde min hverdagskost om til LCHF.

Men idag er der så mandag, og jeg har heldigvis fri og lige en dag mere til at komme ovenpå.
Alt slikket er givet væk, eller gemt langt væk til senere gæster. En solid morgenmad er indtage



Og nu står dagen ellers på oprydning, rengøring, vasketøj, og kampen mod sukkertrangen som bliver fordræven med masser af fedt, protein, grønt og vand.

Håber ikke mit indlæg blev alt for rodet, synes ikke hjernen er helt på dupperne endnu.

Regner også med at opdatere bloggen med et par opskrifter senere, samt skrive lidt om en udfordring som madbanditten.dk har lagt på sin blog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar