mandag den 5. november 2012

Sandwich brød

Jeg er begyndt at eksperimentere lidt mere med brødbagning på egen hånd, istedet for at følge opskrifter.
Det er faktisk lidt sjovt og ganske lærerigt :)

Og idag kom der dette lækre sandwichbrød ud af det



Ingredienser:
1/2 dl sesam malet til mel i kaffemøllen
1/2 dl hørfrø malet til mel i kaffemøllen
1/2 dl hele sesam
1/2 dl hele hørfrø
1 tsk salt
5 æg
2 spsk hemp protein(kan undlades)
1 tsk bagepulver
2 1/2 spsk HUSK
1/2 dl piskefløde
4 spsk kokosfibermel

Alle ingredienserne røres sammen med elmikseren. Massen fyldes i en lille bradepande beklædt med bagepapir.



Brødet fik 40 min ved 160 grader varmluft

Jeg skar 8 stykker ud af min portion. Flækkede dem og lagde de 7 stykker i fryseren da de var blevet kolde.

Tips.
Massen var lidt svær at fordele i formen, da den var lidt stiv. Tror jeg tilsætter lidt ekstra fløde eller vand næste gang.
Men selve brødet smager rigtig godt og har en fin konsistens når det er bagt.
Man kan dog godt smage den smule bitterhed som kværnede hørfrø/sesam kan give, jeg synes ikke det gør noget, da det er så lidt, og det kan ikke smages når man putter pålæg på.

Jeg spiste et stykke med hjemmerørt tunsalat og tomat til.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar