mandag den 26. november 2012

"Ris" ala mande med hytteost

Jeg har på flere forskellige blogs læs om fænomenet "hytteost ala mande", og helt ærligt så har det ikke tiltalt mig specielt meget. For hytteost er ikke lige min favorit(med mindre det er blendet med æg og lavet til pandekager)
Men jeg synes jo heller ikke man kan tillade sig at rynke på næsen af andres mad, hvis man ikke engang gider prøve det af. Så idag kastede jeg mig ud i det ;)

Min opskrift blev lidt på slum, så kan ikke give præcise mål/mængder.

Ingredienser:

1/2 dl fløde
200 g hytteost 4%
Sukrin+
Vaniljepulver fra urtekram
En håndfuld mandelsplitter.

Fløden piskes rimelig fast, hytteost røres i, sammen med mandelsplitter. Smages til med sukrin+ og vaniljepulver.



Hvordan smagte det så?
Det smagte faktisk godt nok, og er en fin erstatning for ris ala mande, må indrømme at jeg er lidt overrasket.
Den eneste forskel er den let syrlige smag som hytteost har, når man har tygget det godt, konsistensen minder rigtig meget om almindelig ris ala mande.
Tror jeg vil prøve at lave en sovs af hindbær og sukrin til desserten.

Og så vil jeg nyde julestemningen som denne dessert giver, samt glæde mig over det stabile blodsukker jeg nu kan holde gennem december.
Må dog indrømme at den 24. December bliver det med rigtig risengrød ;) dog stadig med sukrin og vaniljepulver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar