lørdag den 24. november 2012

En lille film anmeldelse

Idag vil jeg gøre noget jeg ikke plejer, nemlig lave en lille filmanmeldelse.
Manden min arbejder jo i block buster, så vi får film med hjem i lange baner, og manden mener bestemt at det er en del af hans arbejde at se så mange film som muligt ;)

Det er nu ikke så tit jeg ser film, jeg er simpelthen alt for dårlig til at samle mig om en film der var 1 1/2 til 2 timer.
Jeg er meget bedre til serier, hvor afsnittende ikke varer mere end højst 1 time

Men idag er jeg alene hjemme, og de fleste vil sikkert give mig ret i at lørdag er en virkelig kedelig tv dag, især når man ikke følger med i sangprogrammer, selv har matador på dvd, og ikke har få mange kanaler.
Så manden fik lokket mig til at låne en film med hjem :) og den var faktisk rigtig god.

Den hedder: "En ny start/we bought a zoo"




Den handler om Benjamin Mee, som har mistet sin kone og nu er alenefar til en pige på 7 år og en dreng på 14 år.
Livet går ikke for godt og han ønsker at starte på en frisk, så han køber en nedslidt zoologisk have med en masse eksotisk dyr.
Men Benjamin har ikke meget forstand på at drive en zoo, men heldigvis får han hjælp fra personalet og de kæmper sammen med at få zoo'en godkendt til åbningsdagen.

Selv om filmen er lidt forudsigelig, så er det en rigtig god og sød historie. Må indrømme at jeg hylede flere gange, så er glad for manden ikke var hjemme ;)
Faktisk er filmen baseret på en sand historie, og man får da helt lyst til at besøge den zoo i virkeligheden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar