søndag den 25. november 2012

Madbandittens eksperiment om variation i maden

Det er jo snart en uges tid siden at jeg sluttede med Madbandittens eksperiment, som handlede om at undersøge hvor mange forskellige madvarer man spiser i løbet af en uge. Thomas Rhode har sagt at man i stenalderen spiste imellem 120-150 forskellige slags mad hver uge, og målet er selvfølgelig at komme så højt op som muligt.

Den uge hvor jeg tjekkede min variation af mad, var en uge hvor jeg var en del alene hjemme, derfor spiste jeg rimelig mange rester og variationerne blev ikke så stor.

Ugen der gik blev således:

Kød 3: oksekød(oksefilet, hakket oksekød) Svinekød (wienerpølser, hamburgerryg, hvidløgs spegepølse) Æg

Mælkeprodukter 4: Fløde 38%, Ost(flødehavarti, philidelphia, fast ost, mozzarella reven, mozzarella kugle) Græsk yoghurt 10%, Cremefraise.

Grøntsager 12: tomat, radisser, majs, ærter, peberfrugt, bønnespirer, salat, rødløg, alm løg, champignon, gulerod, broccoli.

Frugt 4: hindbær, svesker, dadler, blåbær

Krydderier 10: stensalt, vanilje, paprika, hvidløg, sennepsmel, bukkehornsfrø, sort peber, chili, lakridspulver, basilikum frisk.

Fedtstoffer 4: fiskeolie, smør, macadimian olie, kokosolie.

Kerner, nødder, korn 12: Mandler, kokos(kokosmel, kokosfibermel), sesamfrø, hørfrø, solsikkekerner, græskarkerner, hvedemel, blå birkes, chiafrø, pistacie nødder, caschew nødder.

Diverse 10: chokolade 70%, kakao, sukrin, stevia, hempprotein, HUSK, romessens, kaffe, grøn pesto, bagepulver.

Jeg har valgt ikke at tage mine Vitaminer og kosttilskud med(ud over fiskeolien)

Det blev til 44 forskellige ting i løbet af ugen, det er godt nok dårligt :(
Vidste jo godt at det ikke var den bedste uge, men alligevel 44 ting, så er der altså langt op til de 120-150. Må vidst til at stramme mig lidt an.

Men det har alligevel været spændende og lærerigt at prøve denne udfordring af. Vil helt sikkert prøve det af igen senere og så bliver resultatet forhåbentlig bedre.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar