onsdag den 5. december 2012

Peaunutbutter/chokolade cookies version 2


Jeg har idag været igang med at opgradere lidt på min peanutcookie opskrift.
Det kom der disse herligheder ud af





















De smager bare super godt allerede, men ved jo at de bliver endnu bedre når de har været et par timer på køl. Så nu er det bare med at vente tålmodigt(eller noget)

I får da lige opskriften, hvis i nu skulle være blevet inspireret ;)

Ingredienser:
150 g smør(ikke blandings som kærgården)
2 store spsk creamy peanutbutter
2 store spsk crunchy peanutbutter
40 g sukrin+
10 g kokossukker
15 g agavesirup
1/2 tsk vanilje pulver
6 spsk kokosfibermel
4 spsk mandelmel(hjemmemalet i kaffemøllen)
1 1/2 spsk fiberHUSK
1 1/2 tsk bagepulver
35 g chokolade 85%
25 g mælkechokolade sødet med stevia
2 æg

Kokosfibermel, mandelmel, fiberHUSK og bagepulver blandes i en skål.
Chokoladen hakkes, og røres med alle de andre ingredienser, undtagen æg og melblanding.
Melblanding røres i, når smør m.m. er godt blandet.
Når det hele er rørt godt sammen tilsættes de to og og man rører lidt mere.




















Sættes på bagepladen med 2 skeer.



















Jeg gav mine 14 min ved 180/200 grader.

Sidst jeg lave mine peanut cookies klattede jeg dem bare på og så fald de selv sammen. Men da de havde fået 7 min, lignede de stadig små boller.
Så måtte lige åbne ovnen og trykke dem flade, derefter skruede jeg op på 200 grader, da jeg havde lukket noget af varmen ud.

Så næste gang trykker jeg dem flade inden de ryger i ovnen og så tror jeg det er nok med 180 grader hele vejen igennem.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar